tisdag 7 augusti 2012

Två dagars vila

Efter frukost i går bestämde jag mig för att vila min kropp i dagarna två. Fotlederna kändes skumma och resten av kroppen trött. En perfekt dag att hänga i soffan för att följa OS helt enkelt. Fast hela dagen kan man inte vara hemma så det fick bli en tur till arbetet för ett par timmars jobb.
Idag var kändes kroppen mycket piggare. Höll dock fast i planen att vila ytterliggare en dag, trots att jag var nära att snöra på mig skorna. Körde lite tennisbollsmassage istället och stretchade min stela kropp. Det börjar närma sig Kalmar nu och det finns ingen anledning att pressa kroppen över gränsen. Den träning som är gjord är den som tar mig i mål, det är för sent att bättra på något nu.

Med en och en halv natts arbete innan semestern kör igång är det en hel del att avsluta. Märkligt att man alltid skall stressa för att hinna koppla av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar