onsdag 1 augusti 2012

Ölopp trots allt

Med tre dagar kvar bestämde jag mig för att köra Öloppet trots allt. Det kommer bli en lång och tuff lördag i skärgården, en lång tuff och helt underbar dag. Jag har fått med mig Jörgen som ersättare för Annelie.

Vi kommer inte att vara snabbast eller snyggast men vi kommer att ta oss fram till målet. Utan tvekan kommer vi förmodligen att ha de fulaste våtdräkterna av alla, Annelie hotade att inte titta om vi körde i dem, då är det illa. Men vad gör man inte när budgeten skall räcka till allt man vill göra.

Idag körde jag och Annelie lite intervaller på löparbanan vid Ullevi. Körde ett par tusenmetare i behagligt tempo alla landade mellan 4:20- 4:30. Skönt att kunna göra det utan krämpor och utan att förta sig. Behöver fler löppass kommande veckor för att vänja benen att springa igen. Det planerade långpasset i början av veckan hoppade jag över med tanke på de 30km som väntar på lördag.

I morgon är det Delsjösim med klubben och kanske en tur runt sjön efteråt, vi får se hur kroppen känns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar